Tel. (8 451) 41 174 El.p. vaskugimnazija@gmail.comSekite mus: Facebook

Edukacinė išvyka į Panevėžio STEAM centrą

2022 m. balandžio 7 d. gimnazijos 5-8 klasių mokiniai lankėsi Panevėžio regioniniame STEAM centre ir dalyvavo STEAM centro komandos organizuojamuose užsiėmimuose. Mokiniams buvo pristatyta STEAM centro veikla, pavadinimo STEAM reikšmė (ANGL. SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING, ARTS, MATHS), kuri reiškia gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką. Ir kaip visi šie mokomieji dalykai apsijungia į vieną bendrą veiklą, mokiniai dirbdami laboratorijose galėjo praktiškai įsitikinti.

8 klasė apsilankė laboratorijose ir dalyvavo veiklose, kuriose susipažino su  Kristalų mikropasauliu Grįžo sužavėti, laimingi ir su begale įspūdžių: „įdomu buvo stebėti pro mikroskopą įvairių formų ir spalvų kristalus“, „niekad nemačiau tokių vaizdų, kristalų iš druskų ir augalų“, „patiko pačiam viską atlikti ir stebėti“, „patiko komandinis darbas“, „patiko stebėti kristalus, nes jie savo grožiu užbūrė mane“, „net neįsivaizdavau, kad tokie dalykai yra“, „patiko bendradarbiauti su klasės draugais“, „norėčiau išbandyti dar daug tokių veiklų“, „norėčiau su mikroskopu patyrinėti ir kitokius kristalus“, „norėčiau, kad ir mums per pamokas leistų atlikti tokius tyrimus“.

7 klasės mokiniai dalyvavo veiklose ,,Vaivorykštė delne‘‘, kurios vyko  fizikos  laboratorijoje. Jie  daugiau sužinojo apie aplinką ir joje vykstančius procesus. Ši veikla apėmė kitokių gamtoje esančių objektų tyrinėjimą. Mokiniai buvo  spektro spalvų  tyrinėtojai. Jie, padedami mokytojo, nagrinėjo teorijas, kad paaiškintų, ką jie mato, ir rinko duomenis, jog išbandytų šias teorijas. Septintokai mokėsi  kelti hipotezes, paremtas savo pastebėjimais, o tada bandymo būdu tikrinti šias hipotezes. STEAM centre apsilankę moksleiviai užsiėmimų metu pamatė bei išbandė siūlomą veiklą, praktiškai pasitikrino matematikos mokslų žinias, įvairius fizikos dėsnius.

7 klasės mokiniai apie pamoką laboratorijoje:

Karolis: ,,Fizikos laboratorijoje vedama pamoka buvo  be galo įdomi, suprantama, nes mokytojas dėstė paprastai, skatino pažvelgti į objektus iš kasdieninės pusės.‘‘

Austėja: ,,Patiko žodžio „ne“ paaiškinimas, kad tai nėra blogai, tai reiškia-permąstyti, ką padarei netinkamai, pasistengti padaryti „taip“.

Renaldas: ,,Dirbome grupėmis, naudojomės pateiktais bandymo aprašais, taip pat  internetiniais įrankiais.‘‘

Gabija: ,,Tai mums leido iš  kasdienių pamokų persikelti į idėjomis mirgantį patyriminį pasaulį.‘‘

5-6 klasių mokiniai dalyvavo dviejose veiklose:  ,,Žemės drėgmės matuoklis“ ir ,,Galvosūkis su robotu“.  Mokiniai darbui veiklose buvo suskirstyti į poras. Dirbdami ,,Dirbtinio intelekto“ laboratorijoje turėjo galimybę pabandyti sukurti robotą pagalbininką, kuris matuotų žemės drėgnumą, t.y. nustatytų ir mus informuotų, ar pasodintus augalus jau reikia laistyti, ar dar ne. Robotikos laboratorijoje mokiniai atliko išsikeltos problemos sprendimus, pasitelkdami algoritmavimo, techninio, matematinio, informatinio mąstymo sprendimus ir kūrybiškumą, kūrė savaeigius robotukus su jutikliais ir dalyvavo varžybose bei išbandė, kuris robotukas greitesnis.

Mokiniai dalyvaudami STEAM veiklose rodė susidomėjimą centro pristatytomis edukacijomis. Mokinių veikla STEAM laboratorijose – tai puiki pažintis su ateities profesijomis, galimybė patiems tyrinėti, eksperimentuoti, atrasti. Moderniai ir šiuolaikiškai įrengtos laboratorijos mokiniams kėlė smalsumą ir norą veikti.

 

STEAM veiklose su mokiniais dalyvavusios mokytojos:

Ingrida Beinorienė, Kristina Prakopienė, Rima Jasėnienė, Inga Lauksėdienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.